Magplask

En lite sen (eller tidig kanske?) uppdatering om dagens fysiska aktivitet kan sammanfattas som lätt jogg och ett styrkepass med fokus på överkropp. Jag passade på att ta sovmorgon och joggade sen iväg till gymmet för att framförallt bänkpressa. Jag bytte ut mina vanliga 5 set med 5 repetitioner mot 3 set med 10 repetitioner men bara för att se om det gick behöll jag mina vanliga vikter och även om det var kämpigt, darrigt och lite snett och vint fick jag upp alla repetitioner. Sen var mina armar och axlar kanske egentligen ganska nöjda men jag övertygade dem om att orka några övningar till när jag ändå hade tagit mig till gymmet på en lördag. Målet var att avsluta med armhävningar men eftersom jag inte ens orkade hålla emot på vägen ner första repetitionen utan det blev ett magplask släppte jag det och joggade hem istället. Armarna var rejält trötta efteråt, det var länge sen jag lyckades ta i så mycket att händerna darrade. Det kändes också som att det satt i ett tag under dagen sen. Lite skönt kan jag tycka, men sen är träningsvärk något jag absolut uppskattar numer.

Dagens pass
3×10
Dips från bänk
Omvända crunches med beslut
Bänkpress

3×10
Axelpress med hantel
Bröstpress med hantlar

3×10
Bicepcurls
Halo

Flätor ändå, kanske det bästa jag vet när jag vill ha undan håret

Det var hyfsat skönt att springa idag, även om det var lite kallare än jag tänkt mig men eftersom jag har en tendens att klä mig för varmt gick det ändå bra. Jag hade inga som helst krav på att det skulle gå snabbt utan ville mest springa så lugnt att det kändes behagligt. Motionsklubben på i hörlurarna och bara njuta av frisk luft och att röra på kroppen. Medan jag var på gymmet passade det på att yra snö/hagel i luften men det höll sig borta sen tills jag hu hunnit hem i lugn och ro. Uppskattas absolut!

Lämna en kommentar