Spring i benen

Ny dag, nytt kapat löppass. Jag tycker fortfarande att det är kul att springa, jag tar mig fortfarande ut och springer, men fantasi när det kommer till löppass har jag inte riktigt. Tur då att det finns gott om andra löpare som snällt delar med sig av sina pass så jag kan klippa och klistra och sno det jag tycker ser kul ut. Kul som i jobbigt, på en lagom nivå.

Jag har ledigt den här veckan och tänkte passa på och göra alla småövningar och all rehab jag ofta prioriterar bort på gymmet innan jobbet. Ska jag kunna springa som jag vill i sommar måste jag skärpa mig med rehaben. Fotlederna sköter sig för nu, men har en muskel eller två i ena vaden som inte riktigt är med på tåget.

Dagens pass
Uppvärmning 3 km jogg
15 x 30 sek löpning – 45 sek vila
Nedvarvning 1,5 km jogg

Lämna en kommentar