Morgonrutiner

Hela den här veckan har jag tränat före jobbet. Det har inte varit mina längsta träningspass någonsin men har ändå hunnit med ungefär en halvtimme styrka varje morgon. Jag vet inte om det är inbillning, men det känns som att jag är mycket piggare resten av dagen när jag tränar på morgonen. De dagar jag har planerat en löptur efter jobbet har det varit lättare att ta sig ut direkt efter jobbet den här veckan än det varit tidigare i sommar. Sen har jag gått och lagt mig minst en men ibland snarare två timmar tidigare än jag brukar, så det bidrar förstås också. Men jag tycker att det har varit lättare att gå upp direkt när klockan ringer även om jag varit trött när jag har träningskläderna liggande redo och bara kan dra på dem och cykla till gymmet innan jag riktigt vaknat till.

Ska jag fortsätta morgonträna måste jag lära mig att ta med mellanmål till jobbet tror jag. Även om jag ätit frukost ordentligt har jag blivit hungrig flera timmar innan det är lunch. Något måste jag klura ut, för morgonträningen stannar för nu.

Idag har jag sprungit intervaller som uppladdning för nattjobb. Det har inte blivit något långpass den här veckan men jag vill inte springa långt innan jobb för att jag blir alldeles för trött efteråt. Så idag blev det ett par kilometer uppvärmningsjogg följt av 3 rundor 30-60-90 sekunder löpning. 30 sekunder vila mellan intervallerna, 2 minuter vila mellan varven. Jobbigt men ändå lite kul.

Lämna en kommentar