Blöta kilometrar

Dagar som denna känner jag lite extra hur viktigt det är att hitta träning en tycker om, och också hur viktigt träning är för mig. Jag har introvecka på en ny avdelning och är rätt slut i huvudet när jag kommer hem från jobbet, jag har ordentlig träningsvärk i mina lår efter ett knäböjspass igår och det regnar. Men ut och sprang kom jag ändå. För några år sen hade det inte hänt, jag hade lagt mig i soffan och tänkt att regn = vilodag.

Det är ändå lite mysigt att springa i regnet, beroende på hur mycket, hur varmt det är och om det blåser förstås. Idag helt okej regn att springa i.

Jag har lite svårt att bedöma hur bra det är för min vänsterfot som strulade häromveckan att springa respektive att vila. Den gör inte ont längre, varken när jag går eller springer, och än så länge känns det bra även efter löpturen, men har ett lopp på 5 km nästa vecka och skulle dels vilja avlasta foten till dess, dels ut och springa för att hålla i någon form av kondition.

Dagens pass
Uppvärmning 2 km jogg
15×30 sekunder löpning, 45 sekunder vila
Nedvarvning 1 km jogg

Lämna en kommentar